Ospalý poodkrývá detailní informace ze soustředění

9.04.2010 -
Filip Ospalý strávil se slovenským Realiz Sport týmem tři týdny na Mallorce. Tréninkově se velmi vydařilo a triatlonu.cz poskytl informace o jeho průběhu.
Po dvou letech ses opět odhodlal odjet na jarní soustředění, co bylo tím hlavním faktorem?
Hlavním faktorem,proč jsem odletěl na 3 týdny na soustředění, byla rodina – manželka mi na podzim řekla, ať jedu na jaře na soustředění, ať můžu v klidu trénovat:-))) I když doma taky můžu trénovat, jako vzorný manžel jsem poslechl:-)))

Jak jsi spokojen s prostředím na Mallorce?
S prostředím na Mallorce jsem spokojen, jinak bych tam neletěl! Už jsem tam byl vícekrát, bydlel v různých částech ostrova, tak ho znám skoro jako své boty:)))
 
Kdo byli tví sparingové? Stíhali ti :-) ?
Na letošním soustředění jsem byl já sparingpartnerem slovenských triatletů Pala Šimka a Petera Balli a stíhal jsem jim:))) Na podzim jsem se domluvil s head coachem slovenského Realiz Sport teamu, že s nimi pojedu na soustředění a že se pokusím klukům trochu pomoci. Ani ne tak v samotném tréninku, protože ten má jejich coach propracovaný na výbornou, ale spíš v přístupu k tréninku, k závodům, k výživě apod.

Můžeš prozradit, kdy a jak si se stravoval? Jaká byla tvoje porce jídla ke snídani a k večeři?
Ubytováni jsme byli v hotelu Ayron Park v S´Arenalu. Jelikož se tento hotel specializuje na cyklistickou klientelu, odpovídal tomu i výběr jídel na snídani i na večeři. Navíc jsme se mohli od 16. do 17. hodiny naplnit těstovinami nebo rychlými kašemi Knusppi. Snídaně byla od 8 do 10 hodin. Kvůli rannímu tréninku (plavání nebo běh) jsem snídal většinou těsně před desátou hodinou. Skladba jídla záležela na tom,jaký trénink v poledne následoval. Pokud se jelo na kolo, tak jsem si dal většinou vajíčka s fazolemi,pečivo a vločky s jogurtem. Pokud jsem šel v poledne běhat, tak jsem měl k snídani jen pečivo s medem. Samozřejmostí byl vždy čaj (mátový Lipton) a sušené fíky. Pokud byl k dispozici čerstvý ananas tak ten na lepší trávení. Přes den jsem hlad zahnal traťovkami na kole a po skončení trénink následovali těstoviny, popř.když jsem nejel na kolo jsem si zašel na pizzu (to už jsem na těstoviny odpoledne nešel). Na večeři jsem většinou chodil na sedmou hodinu. Začínal jsem čerstvým ovocem (žlutý meloun a ananas), následovala polévka a jako hlavní chod bylo maso (ryba, kuře nebo nějaký ten řízek) se zeleninou.

Jak dlouho si na Mallorce pobyl? Prozradíš své odtrénované dávky?
Na Mallorce jsem byl od 9. do 31. března. Ve vodě jsem odplaval 11 tréninků a naplaval 61km. Na kole jsem najel 1875km za 17 tréninků a do běžecké obuvi jsem se obul 14x a naběhal 249km.


Objevil se během tréninku nějaký nečekaný problém, zranění, únava apod.?
Dva pády na běhu, defekt … s tím se počítá, takže nic mimořádného :)))

Odjížděl jsi na soustředění s přesným plánem od tvých trenérů? Dodržel jsi jej?
Žádný přesný plán jsem před odletem neměl – jel jsem s tím, že pomůžu klukům z Realizu a ti řeší svůj tréninkový program ze dne na den podle všech možných tréninkových ukazatelů. Mým cílem bylo odjet s nimi cyklistické a odplavat plavecké tréninky a něco k tomu naběhat, protože ani Palo ani Peter kvůli zraněním moc běhat nemohli. S tím, co jsem na Mallorce odtrénoval, jsem maximálně spokojený.

Můžeš popsat týdenní trénink na soustředění?
První tréninkový týden na soustředění:

St. 10.3. 5hod40´
Ráno plavání 5,1km 12x300 starty po 4 - 4:30,4:15,4:00
(časy 1.4 za 3:38, 3.4 s packami za 3:25)

Poledne běh souvisle 21km

Odpoledne kolo 93km

Čt 11.3. 6hod10´

Ráno plavání 5,1km

Odpoledne kolo 143km

Pá 12.3. 3hod15´
Ráno plavání 5,8km 3x(800 – 200 – 100Z) pauza mezi 10“
Časy s packama 9:18 a 2:11,bez 9:36 a 2:18
10 x 100 start 1:20 (vše pod 1:10)

Poledne běh 8x2km v tempu 3:2O/km s pauzou 2 minuty

So 13.3. 5hod45´
Ráno plavání 3,6km 10x25 D
4x (200k – 100PZ – 4x50K) 

Odpoledne kolo 140km

Ne 14.3. 3hod50´
Ráno běh souvisle 19km

Odpoledne kolo 70km

Po 15.3. 7hod40´
Ráno plavání 5,5km 2x(400-300-200-100-200-300-400)
Starty v 1.sérii 1:30/100, v 2.s 1:20/100
Časy v 1.s cca 1:12/100 v 2.pod 1:10/100

Odpoledne kolo 195km posledních 80km časovka v 5ti za 2hod15min

Út 16.3. 3hod25´
Ráno plavání 5km 3x(6x50) na max, start 60“

Odpoledne běh souvisle 26km






 

Hodnocení:
Přečteno 1906x

Komentáře

Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fazole a máta, základ úspěchu :-) Reagovat
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí
21.11.11Trénink plavávání, náměty k tréninku 2.
11.11.11Umíte být "streamlining"
2.11.11Náměty k plaveckému tréninku