Tip na zpestření podzimní přípravy: KOLEČKOVÉ LYŽE !

2.10.2007 -
Je tu (pro většinu z nás, kteří nepojedeme závěrečné závody Světového poháruJ) konec triatlonové sezóny! S ním úleva od závodních stressů, možnost (nebo spíše potřeba) fyzického odpočinku a regenerace po náročném závodním programu, ale také postupně se vtírající otázka : co teď ?!? Plavání, kola i běhání máme za celý rok dost a přeci se nebudeme celý týden jen válet, tolik jsme se v sezóně zase nezničili !

Nabízíme rozhodně ne nový, ale mezi triatlonisty i širší sportovní veřejností zatím málo používaný prostředek fyzické přípravy: trénink na kolečkových lyžích. Nezvyklé, bláznivé, příliš odvážné? A co letní bruslení na kolečkových bruslích, chůze s lyžařskými hůlkami (nordic walking) a vůbec: nebyl samotný triatlon před nějakými 20-25 lety vnímán jako  příliš extrémní sport? Tak čeho se bát a proč nezkusit zařadit do přípravy nový prvek?

Několik důvodů PRO :

  • v tomto přípravném období chceme pokud možno udržovat tělo v alespoň minimálním pohybovém režimu a NENUTIT se do něj – NOVÁ metoda by mohla být pro mnoho z nás lákavým zpestřením
  • na rozdíl od běhu netrpí množstvím odrazů tolik klouby dolních končetin (jejich zatížení se spíše blíží cyklistice) a mohou si po sezóně trochu odpočinout
  • značná část zátěže je přenesena na paže (zvláště pokud se pohybujeme na zvlněném profilu) a to nám pomáhá posilovat „vršek“- bude se nám moc hodit při plavání
  • kromě fyzické přípravy nám tento trénink pomůže i technicky – jednak všestrannosti není nikdy dost a jednak, kdo se má v zimě tak dlouho trápit, než ta zatracená rovnováha na lyžích začne konečně přicházet?
  • vedle dolních a horních končetin také poměrně značně posilujeme také břišní (ale i zádové) svaly. A kdo z nás by nechtěl mít na břiše onen pověstný „pekáč buchet“ a koho baví do nekonečna „lehat a sedat“?
  • a kdo ví, jestli při současném trendu nám ze zimních sportů brzy nezůstanou pouze jejich halové a „kolečkové“ varianty
  • a pokud se zima vrátí v plné síle, budeme zase o něco lépe připraveni např. na „Jizerskou 50ku“ (11.-13.1.) a kvalitní absolvování zimního kempu, který pořádáme (2 termíny jsou připraveny na únor - čtěte „znáte z reklamy :)“ na Etriatlonu)

    Pokud jste rozhodnuti, nebo alespoň „nalomeni“, příště uvedeme několik typů , fíglů a tréninkových motivů.





  • Hodnocení:
    Přečteno 1190x

    Komentáře

    RUBRIKY ČLÁNKŮ
    AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
    23.11.20Trenéři...krátké zamyšlení nad tím, na co nám jsou
    29.12.19Běžky, ANO! Samota je někdy nejlepší přítel!
    20.11.19“KOLCE“ …i bez sněhu můžete trénovat na…
    22.10.13Suchá příprava v plavání
    26.6.13Zásady sportovního tréninku.
    16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
    10.2.12Předcházejte poranění ramene.
    20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
    13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
    6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí