Honzu a Lucku Šnebergerovi čeká ostrý start do sezony ve španělské Marbelle

25.04.2019 -
Honza se postaví na start Ironman 70.3 Marbella v PRO kategorii, kde nechybí zvučná světová esa jako je třeba Alistair Brownlee či Ivan Raňa. Lucie bude závodit mezi ženami v Age group. Oba trochu pozměnili předsezonní přípravu a jsou zvědaví, jak dopadne první závodní test. Více v našem dvojrozhovoru

Jak se těšíte na 70.3 Ironmana do Marbelly?

Lucka: Zima byla už nepříjemně dlouhá a po závodě se v jižním Španělsku chvilku zdržíme, takže se těším moc!

Honza:Vzhledem k současným zimním podmínkám se těším hlavně na teplejší podnebí. Marbella leží na jihu Španělska, tak snad nebude sněžit. Na závod se těším! Navíc si pobyt po závodě trochu protáhneme o takové menší týmové soustředění v blízkosti Malagy.

Pokusíte se o nominaci na mistrovství světa v polovičním Ironmanu? Je to jeden z cílů?

Lucka: Jak to bude s nominací, to se uvidí. Poslední měsíc přípravy neprobíhá po zdravotní stránce moc dobře.  Bylo by to spíš překvapení nebo velké štěstí.  Pro mě je letošním stěžejním cílem až srpnový závod ve švédském Kalmaru.

Honza: Pokusit se mohu, ale šance jsou mizivé. V kategorii profesionálů, kde budu celý letošní rok závodit, se na mistrovství světa kvalifikují snad jen vítězové, případně další v pořadí, pokud vítěz slot odmítne. Takže cíl to pro mě určitě není.


S jakými dalšími závodními vrcholy v letošním roce počítáte? Kolik startů máte na programu?

Lucka: Vrcholem sezóny je pro mě Ironman v Kalmaru, ale slušný výsledek bych ráda zajela také na domácí půdě, konkrétně v červnu na polovičním Czechmanovi. V hledáčku mám i osvědčeného červencového polovičního Hamrmana.

Honza: V  rámci světového poháru série Ironman budu startovat na mnoha evropských závodech a každý bude takový malý vrchol, nicméně s lepším umístěním než v celkové druhé desítce – což by byl krásný výsledek – nepočítám. Závody s ambicemi na přední umístění budou spíše domácí podniky. Tím největším bude zejména červnové mistrovství republiky v dlouhém triatlonu, případně zářijové mistrovství ČR v dlouhém duatlonu. Jisté, ale zatím trochu mlhavé ambice, budu mít pro zpestření i v terénní odnoži triatlonu. Přihlášený jsem na mistrovství Evropy série Xterra, které se koná na začátku srpna v Prachaticích.

Se startem závodů vám končí dlouhá přípravná fáze. Jaká letos byla, jak dlouho trvala a na co jste se během ní soustředili?

Lucka: Se systematickou přípravou jsem začala loni v listopadu a přes zimu jsem se oproti předchozím letům více věnovala cyklistice. Z mého pohledu se příprava vyvíjela výborně do první poloviny března. Pak přišly zdravotní problémy, které mě omezují v rychlosti. To znamená, že mám za sebou vydařenou objemovou přípravu a teprve mě čeká obávaný rychlostní blok. Takže závod v Marbelle bude spíše testem aktuální kondice.

Honza: Letošní zimní příprava byla lehce odlišná od těch předchozích. Tentokrát jsem místo podzimního odpočinku zvolil variantu víkendového běžeckého závodění a občasných intenzivních tréninkových víkendů. Celkově bylo po čas zimy více odpočinku, kompenzace a posilování, méně „prázdných“ tréninkových hodin a větší podíl kvalitního tréninku ve vyšší intenzitě. Paradoxně mi pak možná prospělo táhlé běžecké zranění – klasické běžecké koleno, které mě celý únor a březen nepustilo do většího běžeckého tréninku. Díky tomu jsem ale více a kvalitněji plaval i jezdil na kole. Teď se zdá, že to celkovou běžeckou výkonnost neovlivnilo a jestli ano, tak pozitivně. Stále mám kam stupňovat intenzitu i objem tréninkových hodin.


Jaké jsou vaše aktuální pocity před prvním závodem? Podařilo se vám v některých ukazatelích dosáhnout na zlepšení oproti loňské sezoně?

Lucka: V Marbelle je hodně náročná cyklistika a to jak z pohledu velkého převýšení, tak technicky náročných sjezdů. Když jsme závod vybírali, plánovali jsme v okolí Marbelly březnové „průzkumné“ soustředění, které nakonec nedopadlo. Navíc organizátoři z důvodů místních voleb přesunuli závod z neděle na sobotu, takže před závodem nestihneme projet ani ty obávané technicky náročnější pasáže. Jinak ale věřím v posun ve všech disciplínách. Jen nevím, zda se mi to podaří prodat hned při prvním startu.

Honza: Cítím výkonnostní posun ve všech třech disciplínách a jsem zvědavý, jestli se to projeví hned v prvním závodě. Mám pocit, že se postupně zbavuji závislosti na tréninkových výkonech a víc a víc se soustředím na to důležité – na závod. Chtěl bych podávat nejlepší možné výkony právě v závodech, myslím, že je na čase. Už nejsem triatlonový začátečník.

Kolik jste během letošní přípravy najezdili, naběhali a naplavali kilometrů?

Lucka: Co se týká kilometráže, nemám dobrý přehled. Když jsem začala závodit, přestala jsem hltat kilometry a spíše se snažím o kvalitu. Trénuji hodně „indoor“, kde se kilometry nezapočítávají.

Honza: Dlouhodobé statistiky už nesleduji, soustředím se na momentální progres v rychlosti a tempu. Ale za sebe odhaduji zhruba 150 km ve vodě, 3 tisíce km na kole a pár stovek km po svých. Jediné co vím jistě je, že to je o dost méně než před lety.

Zpestřili jste si přípravu i nějakými závody?

Lucka: Mimo sezónu moc nezávodím. Šla jsem pouze pár běžeckých závodů. Na podzim oblíbenou Svatojánskou 20, což je běh kolem Berounky do Svatého Jana pod Skalou a zpět. Pak jsem absolvovala ještě domácí Novoroční výběh na Žďár a testovací Krajský plzeňský půlmaratón.

Honza: Tréninkové závody jsou pro mě nenahraditelným kořením přípravy a závodím tak často, jak to jen jde. Přes zimu hlavně na přespolních bězích, od jara i na kole. V závodě vysoká intenzita nebolí tolik jako při tréninku. Došlo i na aquatlon v Příbrami, který mě ovšem svým ospalým průběhem moc neoslovil. Celý den se jen čeká, bylo to unavující. Běžeckou výkonnost jsem naposledy otestoval na půlmaratonu v Plzni a tam to nedopadlo zle!

Jak vám při takových objemech a zátěži pomáhá s dodáváním energie i při regeneraci výživa? Na jaké produkty spoléháte a na které se chystáte jet v sezoně?

Lucka a Honza: Jedeme už dlouho na Enervit a momentálně testujeme i jeho novinky. Konkrétně Maltodextrin Fructose, který by mohl být zajímavou alternativou ke gelům v průběhy cyklistiky. Na kolo jsme je doposud vymačkávali do bidonů, ale to je takové neučesané řešení. Na delší výběhy bereme tablety GT Sport a co se týče regenerace, využíváme osvědčené R1 a R2 Sport, která má teď inovované složení a nový název Enervit Recovery Drink. Regenerační účinek se ale naštěstí nezměnil!

Hodnocení:
Přečteno 948x
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí
21.11.11Trénink plavávání, náměty k tréninku 2.
11.11.11Umíte být "streamlining"
2.11.11Náměty k plaveckému tréninku