Simona Vykoukalová věří v obhajobu titulu z MČR v dlouhém triatlonu

6.01.2013 -
Simona Vykoukalová zažila sezónu plnou skvělých výsledků a okusila i ironmanské distance. Velmi si cení vítězství na Czehmanovi a MČR na dlouhých tratích. Více o jejich plánech se dozvíte v rozhovoru.

Jak jsi spokojená se svými výkony v roce 2012? Bude zřejmě převládat velká
spokojenost nebo se mýlím?

S výkony v roce 2012 jsem spokojená, hlavně jsem zjistila, že není nemožné absolvovat závod na ironmanských distancí. K výkonům mi hodně pomohlo časovkářské kolo Trek, na kterém se mi jezdí opravdu pohodlně a i po několika hodinové jízdě nemám problém s přechodem na běh. Na druhou stranu je stále co zlepšovat a loňský rok mě k dalšímu zlepšování hodně motivoval.

Který byl top okamžik v roce 2012? Bylo to vítězství na Czechmanovi?
Mezi top okamžiky musím zařadit alespoň tři závody. Řadí se mezi ně vítězství na Czechmanu, první absolvování ironmana v Klagenfurtu a vítězství na Slovakmanu. Také mě ale potěšilo umístění v TOP 10 na Ironmanu 70.3 v Zell am See.

Jaké závodní plány strádáš do roku 2013? Pomýšlíš již i na ambice?
V sezóně 2013 se pokusím obhájit umístění na Czechmanu a na Mistrovství ČR v dlouhém triatlonu. Také se chci podívat na další závody série Ironman. Předběžně s Pepou uvažujeme o IM ve Švýcarsku a ve Švédsku a půlce v Zell am See.

Jak probíhá trénink v těchto dnech? Baví tě?

Trénink v těchto dnech není úplně dle mých přání. Nejdříve jsem bojovala s různými menšími zdravotními komplikacemi a nyní bojuji trochu s volným časem. Věřím ale, že se to v novém roce zlepší. Trénování mě však rozhodně baví. Přes týden trénuji převážně sama. Plavání mi občas zpestří kamarádka a o víkendu se připojuji v běhu a na kole k Pepovi. Velkou motivací jsou také partneři, kteří mi věří a podporují mě (firma Aquasphere, Bretton Oční studio Aleše Žejdla, Progress Sportswear,USU Software a další). Trochu mě mrzí, že stále nemáme v Brně sníh a nemůžeme vyrazit na běžky. Aktuální informace o mém trénování a závodech pravidelně zveřejňuji na www.vykoukalova.cz

Jakou týdenní kilometráž absolvuješ?
Nyní odtrénuji cca 10 hodin aerobní zátěže (plavání, kolo, běh) a k tomu pár hodin posilování. Od ledna bych ráda odtrénované hodiny trochu zvýšila.

 Jak se s odstupem času díváš na rozhodnutí, že jsi před krátkými tratěmi
upřednostnila delší distance?

Dlouhé distance mě baví a můžu jen litovat, že jsem s nimi nezačala dříve :-) Na druhou stranu jsem ráda, že jsem se krátkým triatlonem postupně zvyšující se tréninkovou zátěží dobře fyzicky připravila a tělo dnes nemám po několika hodinové zátěži tolik zničené a nepotřebuji dlouhou regeneraci.

Co tě zaujalo v roce 2012 ve světě triatlonu?
Vítězství Leandy Cave na mistrovství světa v půlce i na celé distanci. Ukončení triatlonové kariéry Chrissie Wellington.







Hodnocení:
Přečteno 1560x
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí
21.11.11Trénink plavávání, náměty k tréninku 2.
11.11.11Umíte být "streamlining"
2.11.11Náměty k plaveckému tréninku