Gondek: Cítil jsem se jako hadr na holi!

13.03.2008 -
Na přání jednoho z diskutujících přinášíme rozhovor s Michalem Gondekem. Dnes bohužel již bývalý vynikající duatlonista se rozhodl, že absolutní přednost dostane studium na vysoké škole. Jeho odpovědi jsou upřímné a je z nich poznat, že s radostí vzpomíná na svou kariéru.
Kompletní přehled Michalových úspěchů si můžete prohlédnou zde (sportis.cz)

V posledních dvou letech jsi se  vytratil ze závodních tratí ať již triatlonových či duatlonových. Co se stalo, zranění, únava, nechuť ?
Zranění ne, únava - snad trochu, nechuť - v žádném případě. Loni jsem začal studovat vysokou školu, zhruba do ledna jsem se ještě snažil naplno trénovat. Viděl jsem však, že trénuji méně než bych potřeboval, abych dosahoval výsledků (úspěchů), které by mě uspokojovaly. Na druhou stranu mi "prosportovaný" čas chyběl ve škole. Cítil jsem se jako hadr na holi. Studium i sport mě sice baví a uspokojují, ale při dlouhodobé redukci života na tyto dvě činnosti se radost vytrácí. Vím, že jsem si mohl vybrat méně náročnou školu, kde by skloubení nebylo tak obtížné, ale nechtěl jsem...Ani teď toho nelituji a neměnil bych. Pravidelná investice 3-5 hodin denně se pro mně stala příliš velkou.

Vzpomeneš si na svůj poslední závod?
Abych pravdu řekl, posledním závodem si nejsem jistý, bylo to na jaře před téměř dvěma lety, snad to bylo Brno, závod jsem nedokončil. Možná mistrovství republiky v duatlonu (nevím kde), tam jsem byl ještě druhý do 23let. (pozn.red. prozatím poslední triatlon absolvoval v roce 2006 v Brně, ale nedokončil jel. Posledního duatlon, kterého se zúčastnil bylo MČR v Č.Budějovicích v roce 2006,  v absolutním pořadí skončil na pátém místě v K23 na druhé pozici.)

Trénuješ nyní ještě?
Z pohledu dob minulých se tomu trénování říct nedá, ale bez pohybu bych delší dobu nepřežil. Můj tréninkový plán nyní má mezi 6-8 hodinami týdně. Nejvěrnější zůstávám běhu, ten mi šel vždy a vždy mě nejvíce uspokojoval, a proto má "vyhrazeny" 2-4 hodiny týdně. Chodím klusat do lesů za Olomouc. Odbourávání stresu a stimulace mozku jsou pro mě při tom hlavní. Pokud však udělám kolem deseti tréninků na stadionu, jsem schopen i závodit. V létě jsem běžel 1500m z této přípravy nejrychleji 3:59 a bylo z toho 13. místo na MČR. Možná to působí směšně, ale mě to uspokojuje./ Jednou týdně si zajdu do posilovny, jednou týdně si zacvičím doma. Zesílil jsem, takže se začínám cítit jako chlap. Do bazénu vlezu tak dvakrát do měsíce, uplavu tak 2-2,5 Km - bolí to, ale pod vodou dám 80metrů. Na kole jsem letos ještě nebyl, ale chystám se.

Jaké jsou tvé plány do budoucna?
Já se moc daleko do budoucna nedívám, považuji za bezpředmětné spekulovat: co bude a jak bude. Půjdu po cestách, které se přede mnou budou otevírat. Příští semestr pojedu studovat do Německa - do Jeny, pak se vrátím, budu dělat bakálářské zkoušky, pak budu snad ve studiu pokračovat, když to půjde, cestovat....

Jak vzpomínáš na časy, kdy jsi trénoval každý den takřka od úmoru..
Samozřejmě, že vzpomínám a stýská se mi po tom. Téměř každý den se objevují chvíle, kdy se vnímám především jako triatlonistu (byť bývalého). Určitě se někdy ještě na start nějakého "sprintíku" postavím. Některé věci mi však fakt nechybí: kupříkladu vstávání na ranní plavecké tréninky nebo každý den přesně rozvržený a zasazený do plánu: kdy a co jíst, kdy se učit, kdy spát nebo jít na rande... Nemohl jsem se sebrat a jet na pět dní na hory, teď můžu a tak si to užívám.


ČP v duatlonu, Dobřany 2006


ČP v duatlonu, Dobřany 2006 (zleva Gondek, Servít, Kubíček)


archív juniorská repre v duatlonu. Zleva Gondek, Servít, Švarc a Žufanová


Hodnocení:
Přečteno 1125x

Komentáře

Zdar křovec! Reagovat
Rozumná volba Reagovat
Re: Rozumná volba Reagovat
Pozdrav od Tatky Reagovat
dveře dokořán Reagovat
Trošku bych přihodil Reagovat
Re: Trošku bych přihodil Reagovat
Re: Re: Trošku bych přihodil Reagovat
System tu neni pro vdecnost Reagovat
Fandím Reagovat
Re: Fandím Reagovat
Pozdrav Reagovat
Re: Pozdrav Reagovat
Re: Re: Pozdrav Reagovat
díky Reagovat
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
23.11.20Trenéři...krátké zamyšlení nad tím, na co nám jsou
29.12.19Běžky, ANO! Samota je někdy nejlepší přítel!
20.11.19“KOLCE“ …i bez sněhu můžete trénovat na…
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí