Jak dobře využít čas věnovaný tréninku na Ironman

2.09.2009 -
Mít nějaká ta kila navíc při Ironmanu vás může opravdu výrazně zpomalit. Nejen, že vyžadují energii navíc, ale nadbytečný tuk také snižuje schopnost „zápalu boje“, která je právě zde tak potřebná.

1. Každý trénink se počítá
Žádné vyhozené kilometry. Každý trénink má jasně daný záměr.

2. Příprava
Být psychicky připraven na každý trénink vám pomůže jej plně využít. Je velmi důležité si vše dobře naplánovat.
 
3. Rozvrh
Chodit na tréninky včas tak, aby zbyl dostatek času na rozcvičení a psychickou přípravu.  Začít o 6 minut později trénink trvající 1 hodinu, znamená ztratit 10 % času. Co kdyby se to projevilo jako 10% ztráta v závodě?


 
4. Plánování
Celý trénink je naplánován dlouho dopředu. Podrobnosti jednotlivých tréninků jsou známy jen na několik týdnů, triatleti ale dobře vědí jaký typ tréninku budou dodržovat například během následujících 3 měsíců. Také vědí, jaké výkonnostní ukazatele jim naznačí, zda postupují při tréninku správně.
 
5. Reálné cíle
Jsou založeny zejména na předchozích výkonech a zkušenostech konkrétního jedince.
 
6. Dělat to, co je potřeba dělat, né to na co je chuť
Možná zbožňujete kolo, ale pokud potřebujete zlepšit plavecké výkony,  je to přesně tam, kam byste měli investovat nejvíce času.

7. Trenér
Špičkový atleti obyčejně mají vlastního trenéra nebo skupinu poradců, se kterým procházejí tréninkové  plány.
 
8. Odpočinek
Nejúspěšnější atleti vždy vědí jak vyvážit trénink a odpočinek. I když někdy mají více času, ve kterém by mohli trénovat, k tréninku ho nevyužijí.
 
9. Nepřetržitost
Jak velkého zlepšení výkonnosti byste dosáhli pokud byste trénovali nepřetržitě příštích šest měsíců? – žádná zranění ani nemoci- jen 100% naplnění  trénikového plánu?
 
10.  Kontrola tělesné hmotnosti
Mít nějaká ta kila navíc při Ironmanu vás může opravdu výrazně zpomalit. Nejen, že vyžadují energii navíc, ale nadbytečný tuk také snižuje schopnost „zápalu boje“, která je právě zde tak potřebná.

Hodnocení:
Přečteno 2957x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí
21.11.11Trénink plavávání, náměty k tréninku 2.
11.11.11Umíte být "streamlining"
2.11.11Náměty k plaveckému tréninku