Historie a současnost
Historie a současnost Plavecké školy Ponorka
Plavecká škola Ponorka připravila první kurzy v září 2003. Původně byla výuka plavání určena jen pro děti s diagnózou astmatu, po roce byl projekt plavání pro děti s astmatem ukončen a začali jsme se plně věnovat výuce všech dětí.
V současné době se počet dětí v jedné výukové hodině, která trvá 60 minut ustálil na počtu 30. Děti jsou rozděleni do tří skupinek podle toho jak zvládají plaveckou techniku.
Ve třetí skupině učíme začátečníky, kteří ještě neumí plavat.
S těmi pracujeme tak dlouho, dokud nezvládnou jednoduchou technikou plavecký způsob kraul a znak.
Ve druhé skupině učíme děti zdokonalovat plavecké techniky,
které se naučily a jako další plavecký způsob přidáváme techniku prsou.
V první skupině znovu zdokonalujeme techniky,
které se děti naučily a přidáváme techniku plaveckého způsobu motýlek. V této skupině jsou již hotoví plavci. Děti v teto skupince dále pracují na dalších plaveckých dovednostech při kterých získavají ještě větší jistotu.
- starty
- obrátky, včetně kotoulové
- prvky záchrany a sebezáchrany
- techniky scullingu a citu pro vodu
- a další
Jak to chceme. Jak to je.
Organizace výuky byla myšlena trochu jinak než máme dnes. Z křivky zapomínání víme, že jakákoliv výuka, která probíhá jen jednou týdně je nedostatečná k zapamatování a udržení potřebných dovedností do další hodiny. Po šesti až sedmi dnech si člověk (tělo) pamatuje jen pouhých 20% naučený dovednosti. Ideální je aby výuka probíhala alespoň dvakrát týdně, bohužel rozhodli rodiče. Pro některé to byla příliš velká finanční nebo časová zátěž.
Na výuce se podíleli a podílí učitelé a studenti z Katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy. Naši studenti si doplňují pedagogické vzdělání výukou plavání a jsou ve většině případech dobrými plavci.
Všichni studenti, kteří se podílejí na výuce v naší plavecké škole musí absolvovat předmět „Semináře z didaktiky plavání“, které vede naše kolegyně a odbornice na didaktiku plavání PaedDr.Irena Čechovská CSc.
11.11.11 | Umíte být "streamlining" |
2.9.09 | Historie a současnost |
2.9.09 | Články k plavecké výuce |
2.9.09 | Kontakt |
2.9.09 | Historie a současnost |