Píchání v boku

8.12.2005 -
Staré známé píchání v boku při běhu jsme si zvykli brát jako záhadu. Někdy přijde, někdy ne, někdy přejde, někdy ne. Faktem je, že se vyskytuje především u začátečníků, jejichž břišní svaly nejsou zvyklé na natřásání při běhu a dochází v nich k malým svalovým křečím. Jak se kondice zvyšuje, bolestivé pocity u většiny lidí vymizí. Přesto však i mezi zdatnými běžci zůstává skupina lidí, kteří se bolesti nezbaví, nebo se u nich čas od

Staré známé píchání v boku při běhu jsme si zvykli brát jako záhadu. Někdy přijde, někdy ne, někdy přejde, někdy ne. Faktem je, že se vyskytuje především u začátečníků, jejichž břišní svaly nejsou zvyklé na natřásání při běhu a dochází v nich k malým svalovým křečím. Jak se kondice zvyšuje, bolestivé pocity u většiny lidí vymizí. Přesto však i mezi zdatnými běžci zůstává skupina lidí, kteří se bolesti nezbaví, nebo se u nich čas od času znovu objevuje. Nabízíme vám tedy několik typů na to, jak zastavit píchání v boku, aniž by jste museli úplně přerušit trénink.

 

Pijte!

Pokuste se nejíst žádnou pevnou potravu těsně před během. Pokud jste hladoví, snězte banán nebo nějakou tyčinku nejdéle hodinu před tréninkem, pak už jen pijte. Mimochodem, dehydratace může také způsobit svalové křeče, pitím nikdy nic nezkazíte.

 

Protahujte!

Strečink je nejlepší prevencí křečí. Na píchání pomáhají obyčejné úklony. Postavte se s chodidly mírně od sebe, vzpažte pravou ruku a ukloňte se doleva. Vydržte alespoň 30 sekund, snažte se pravidelně a co nejhlouběji dýchat. Opakujte na druhou stranu.

 

Začátečníci – začínejte plynule!

A pomalu. Pokud s během opravdu úplně začínáte, zvolte mírné a pravidelné tempo. Měli by jste být schopni konverzace s tréninkovým partnerem. Dejte svému tělu šanci zvyknout si na zátěž postupně.

 

Pokud bolest udeří

Zastavit píchání můžete zkusit změnou rytmu dýchání. Pokud vás píchá vpravo, usilovně vydechujte v okamžiku, kdy se odrážíte levou nohou. Usilovný výdech vytlačí všechen vzduch „z břicha“ což umožní protažení bránice, kde se křeč obyčejně vyskytuje.

Pokud bolest nepřejde, nezbývá vám, než zastavit a trochu se protáhnout. S hlubokým nádechem vzpažte, protáhněte břicho a s hlubokým výdechem upažením připažte. Opakujte tak dlouho, dokud bolest nepoleví.

Bolesti vás také může zbavit jemná masáž nebo stlačení místa, kde vás píchá. Mírně se při tom předkloňte, pomůže to protáhnout bránici.

 

Takže až zase vyrazíte na trať a začne vás píchat, netrpte, zkuste s tím něco udělat!

Hodnocení:
Přečteno 2574x
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí
21.11.11Trénink plavávání, náměty k tréninku 2.
11.11.11Umíte být "streamlining"
2.11.11Náměty k plaveckému tréninku