Snídaně pro sportovce

2.03.2005 -
Jsem pevně přesvědčen, že snídaně je nejdůležitější součástí sportovní výživy.Vynechat ji znamená dopustit se nejzávažnější stravovací chyby. Vysokoenergetická snídaně je základem pro vysokoenergetický den. Mnoho sportovců má dobře známě výmluvy pro vynechání snídaně: „ Já prostě na snídani nemám čas. Vstávám v půl šesté, jdu do bazénu, hodinu trénuji pak

Jsem pevně přesvědčen, že snídaně je nejdůležitější součástí   sportovní výživy.Vynechat ji znamená dopustit se nejzávažnější stravovací chyby. Vysokoenergetická snídaně je základem pro vysokoenergetický den.

 

Mnoho sportovců má dobře známě výmluvy pro vynechání snídaně: „ Já prostě na snídani nemám čas. Vstávám v půl šesté, jdu do bazénu, hodinu trénuji pak spěchám do školy či do zaměstnání…“ Výmluvy, výmluvy a zase jen výmluvy. Když vynecháte snídani, soustředíte se hůře, pracujete nebo studujete méně efektivně, jste rozmrzelí a nemáte dostatek energie pro odpolední trénink. Na každou výmluvu, proč vynechat snídani, existuje mnohem lepší důvod ji sníst.

 

Jestli nemíváte po ránu hlad, pak jste pravděpodobně jedli příliš mnoho předchozí večer. Mnoho sportovců zhltnou balení chipsů při sledování televize či sušenky ve dvě hodiny ráno. Tyto svačiny samozřejmě omezují ranní pocit hladu a přispívají k růstu hmotnosti.

 

Snídaně je dvojnásob důležitá pokud trénujete dvoufázově. Bohužel mnoho sportovců, jenž mají první fázi brzy ráno tvrdí, že nemají po ranním tréninku vůbec na nic chuť. Při obědě vědomě omezují příjem stravy z obavy, že by jim objemné jídlo činilo problémy při druhé fázi tréninku. Výsledkem je nedostatek energie. Za takové situace je vhodné zařadit pozdní snídani či svačinu mezi 10. a 11. hodinou. Díky tomu budete mít dostatek času na strávení potravy a doplnění energie pro odpolední trénink.

 

A co doporučit ke snídani? Většina dietologů a odborníků jednoznačně dává přednost cereáliím. A co je na nich tak skvělého? Jsou rychle a snadno připravitelné. Mají vysoký obsah složených sacharidů, železa a vápníku. Mají též nízký obsah tuku a cholesterolu.

 

                    Nutriční hodnota některých běžně dostupných cereálií

Cereálie

množství   

 

   energie 

       [kJ]

  sacharidy

       [g]

       tuk

      [g]

    železo

     [mg]

Emco Corn Flakes plus

    100 g

   1661

     78,8

      5,6

 

Emco Čoky

    100 g

   1598

     78,4

    3,2   

 

Nestlé Cini-Minis

    100 g

   1743

     76,9

      4,2

      11,9

Nestlé Fitness

    100 g

   1522

     79,2

      6,5

      23,8

Nestlé Nesquik

    100 g

   1684

     83,6

      2,4

      11,9

 

Cereálie jsou snídaní sportovců, ale nejsou jedinou přijatelnou stravou. Pro ty z vás, kteří nejíte cereálie, je dobré vědět, že jiná snídaně může dodat dostatek energie pro náročný den. At´  si vyberete cokoli, je to lepší, než nesnídat vůbec. Nejlepší potraviny pro sportovce jsou  s vysokým obsahem sacharidů.

 

A pamatujte KVALITNÍ PALIVO = KVALITNÍ TRÉNINK

Hodnocení:
Přečteno 2149x
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
23.11.20Trenéři...krátké zamyšlení nad tím, na co nám jsou
29.12.19Běžky, ANO! Samota je někdy nejlepší přítel!
20.11.19“KOLCE“ …i bez sněhu můžete trénovat na…
22.10.13Suchá příprava v plavání
26.6.13Zásady sportovního tréninku.
16.1.13Jak Australané trénují - trénink plavání (vytrvalci)
10.2.12Předcházejte poranění ramene.
20.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.
13.1.12Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl
6.1.12Jak se rodí šampioni /plavání/ - ohlednutí